DESIGN THINKING

powrót

DESIGN
THINKING

14-15 czerwca 2018
1. Czym jest Design Thinking
  • Omówienie procesu projektowego i myślenia klientocentrycznego

  • Przykłady firm stosujących Design Thinking – jak przełożyły projektowanie skoncentrowane na użytkowniku na realne rozwiązania biznesowe

2. Jak tworzyć innowacje w oparciu o Human Centered Design
  • Empatia jako siła firm przyszłości

  • Czym jest doświadczenie klienta i dlaczego ma ono fundamentalne znaczenie w myśleniu projektowym

  • Rola badań w projektowaniu rozwiązań

  • Techniki i metody badawcze „dla każdego”

3. Doing, not talking! – zanurzenie w proces Design Thinking (praca w oparciu o realne przykłady produktów/usług)
  • Wybranie wyzwań projektowych

  • Podział uczestników na zespoły zadaniowe

  • Zasady efektywnej pracy interdyscyplinarnej

4. Odkrywanie i analiza
  • Definiowanie problemu badawczego

  • Praca na wybranych narzędziach z etapu empatyzacji

  • Poznawanie insightów (spostrzeżeń)

  • Klastrowanie informacji

     

5. Ideacja – tworzenie nowych rozwiązań
  • Dobre praktyki w pracy kreatywnej (ludzie, przestrzeń, narzędzia)

  • Jak przeprowadzić konstruktywną burzę mózgów

  • Praca indywidualna i zespołowa uczestników na wybranych technikach generowania pomysłów

  • Myślenie ‚out of the box’

     

  • Wybór konceptów do prototypowania

     

6. Prototypowanie i testowanie
  • Techniki i przykłady prototypowania

  • Użytkownik jako nawigator prototypowania – utrzymywanie perspektywy odbiorcy

  • Testowanie rozwiązań – dobre praktyki

  • Storytelling procesu projektowego – interesariusze wypracowywanych rozwiązań

     

TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE
Iwona Poczobut

Dyplomowany specjalista Design Thinking (School of Form/SWPS). Praktyk tematu – pomaga organizacjom kreować lub przeprojektowywać produkty, usługi i marki.

Prowadzi szkolenia, które w praktyczny sposób pokazują metodologię Design Thinking. Przygotowuje również do roli moderatora procesów projektowych.

Absolwentka Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Komunikacji Społecznej w Zarządzaniu i Organizacji na Politechnice Wrocławskiej, London School of Public Relations oraz Szkoły Facylitacji Pathways w Krakowie. Posiada międzynarodowy certyfikat Trenera Biznesu (IES – International Education Society).

Przez kilkanaście lat pełniła funkcje menadżerskie w międzynarodowych korporacjach (Kompania Piwowarska, BZ WBK, Big Star) w obszarze zarządzania, marketingu i komunikacji. Współpracowała też z agencjami reklamowymi, PR i studiami architektonicznymi. To wielobranżowe doświadczenie, a także naturalna ciekawość ludzi i zagadnień z różnych dziedzin, pozwala jej obecnie wspierać w rozwoju myślenia projektowego.

TRIZ
BASIC

11-12 czerwca 2018

TRIZ
TEAMWORK

13 czerwca 2018

DESIGN
THINKING

14-15 czerwca 2018