Pokonywanie trudności w optymalizacji

Znalazłem wartościowy film Toma Stantona, młodego inżyniera, który pokazuje na inżynierskim kanale youtube swoje zmagania m.in. z silnikami napędzanymi sprężonym powietrzem. Swoje silniki używa zwykle do napędu modeli latających.


Pierwszy silnik na sprężone powietrze zrobił sześć lat wcześniej. Oczywiście przez tych sześć lat zajmował się też innymi rzeczami, w każdym razie teraz zdecydował się zoptymalizować swój ostatni silnik na sprężone powietrze, poprzez jego uproszczenie.


Upraszczanie konstrukcji to domena Design for Assembly, gdzie pierwszym pytaniem jest jak można osiągnąć efekt z mniejszą ilością elementów.


W poniższym filmie Tom Stanton przeprowadza nas przez kolejne próby i błędy z których wyciąga wnioski i korzystając także z zewnętrznych inspiracji (to już blisko TRIZ) dochodzi do prostszego silnika z lepszymi parametrami wydajności.


Jeśli spodobała Ci się praca Toma Stantona, to tu jeszcze jeden mój artykuł oparty o jego wideo.


A tu namiar na najbliższe otwarte szkolenie z DFA. Bo DFA zajmuje się upraszczaniem konstrukcji o czym mówi Stanton.

Michał Hałas